MYSTERY SHOPPING

Slide background

Mystery Shopping

Een dashoard voor uw dealernet

Een foto genomen over de dienstverleningkwaliteit naar uw klanten

Onze visie op Mystery Shopping

Mystery Shopping bestaat reeds meer dan 60 jaar en wordt vrijwel overal in de wereld toegepast. Een Mystery Shopper presenteert zich als een gewone klant. In die hoedanigheid doet hij een aankoop of vraagt hij een offerte. Om een zo realistisch mogelijke ervaring te krijgen wordt het personeel niet vooraf op de hoogte gebracht van zijn komst.
In haar overtuiging dat het mogelijk is om de kwaliteit te verbeteren bezorgt Cohérences – desgewenst – op voorhand de vragenlijst aan de te auditeren werknemers. Op dat vlak gaat Cohérences uniek te werk.

De verschillende aspecten van het bezoek worden belicht doordat de Mystery Shopper zich bij het invullen van de vragenlijst strikt houdt aan de geobserveerde feiten.

Bij Cohérences besteden we veel aandacht aan de kwaliteit bij iedere etappe van een campagne. Kwaliteit is intrinsiek aan onze werkwijze.

Onze redactie, die de vragenlijst samenstelt, identificeert en structureert de te evalueren elementen, de keuze en de vorm van de antwoorden. Dit gebeurt in functie van de criteria die de klant voorop stelt. De vragenlijsten zijn een onmisbaar document tijdens vormingssessies en zijn noodzakelijk om de realiteit onder ogen te brengen.
Ieder rapport wordt gecontroleerd door onze Team en Project Managers.

Zij gaan de coherentie na in de antwoorden, de kwaliteit van het taalgebruik, de objectiviteit van de vermelde commentaren, enz.

Concreet, wat kan Mystery Shopping betekenen voor mijn bedrijf ?

Mystery Shopping geeft een onmiddellijk weergave van de kwaliteit van de prestatie van de werknemers. Dit is mogelijk door één of meerdere anonieme bezoeken te laten plaatsvinden in een verkooppunt.

De Mystery Shoppers van Cohérences zijn erin getraind om op een objectieve manier hun ervaringen te observeren en te registreren.

Alle aspecten van de klantenervaring kunnen door middel van Mystery Shopping worden weergegeven. Bijvoorbeeld: het onthaal (aan de telefoon of ter plaatse tijdens een bezoek), de normen m.b.t. hygiëne, het commerciële gedrag van het personeel,… We meten ook de duurtijd en de kwaliteit van de antwoorden die via mail worden gegeven aan een bepaalde klant.

De bezoekersrapporten kunnen aangewend worden om doelgerichte opleidingen te organiseren.

ONZE MIDDELEN

  • Ons directieteam

    Menselijk, vastberaden en voor de volle 100% gefocust op kwaliteit

  • Ons team van 10 Managers

    Onze managers – stuk voor stuk professionals uit de commerciële wereld – organiseren voordturend opleidingen en vormingssessies om hun Mystery Shoppers de do’s en dont’s bij te brengen.

  • Project ,Team en Quality Manager

    Op ieder niveau worden de taken en verantwoordelijkheden verdeeld onder de Project, Team en Quality Managers waardoor de grootst mogelijke efficiëntie gegarandeerd wordt.

  • 15 Auditeurs

    Onze meest ervaren Mystery Shoppers volgen regelmatig extra vormingssessies waardoor ze ingeschakeld kunnen worden voor meer gespecialiseerde opdrachten.

  • 850 Mystery Shoppers

    Al onze Mystery Shoppers worden persoonlijk getraind en kunnen op korte termijn ingeschakeld worden om bezoeken uit te voeren.

Wenst u meer informatie over Mystery Shopping?

Wie zijn onze mystery shoppers?

Al onze Mystery Shoppers worden getraind. Tijdens deze opleidingen wordt de nadruk gelegd op de waarden van Cohérences, het respect tegenover de geauditeerde persoon, een actieve luisterhouding en de objectiviteit.

Een voortdurende leidraad tijdens deze vormingssessies is de kwaliteit die we nastreven. Onze Team Managers maken de Mystery Shoppers ook wegwijs in onze website XPLAIN.

Wil u ook Mystery Shopper worden?

Témoignages

Nous faisons appel à Cohérences plusieurs fois par an pour mesurer la performance de notre réseau. Cette approche nous permet de visualiser l’évolution de chaque point de vente.

nom du témoinfunction du témoin | société

Les verbatim qui accompagnent les rapports de Cohérences donnent des détails précieux concernant le déroulement de la visite. Ils permettent d’objectiver la réponse lors de l’évaluation face to face avec les acteurs de terrain.

Nom du témoinFonction du témoin | nom société

Onze site: XPLAIN

xplain: mystery shopping tool
xplain: mystery shopping tool
xplain: mystery shopping tool

Al onze campagnes worden beheerd op onze website XPLAIN.

XPLAIN biedt aan alle betrokken actoren de mogelijkheid om in de meest optimale omstandigheden hun werkzaamheden te vervullen. Anderzijds geeft het aan de klant de mogelijkheid om in real time de resultaten van de campagnes op te volgen.

Wil u meer weten over XPLAIN?

© Copyright 2023 - Cohérences